مقالات

5 رسانه برتر گیم و سرگرمی در ایران

صنعت سرگرمی و بخصوص ویدئوگیم در طی این سالیان دستخوش تغییرات شگرفی شده،به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری جهش های عظیمی رو تجربه کرده و مهمتر از همه گیم تبدیل به سرگرمی شماره یک نسل جدید شده. این فراگیری باعث میشه تا اطلاعات حول این صنعت بیشتر بشه و نسل جدید هم تشنه اطلاعات راجع به علاقه خود.خوشبختانه در یران هم این نیاز توسط برخی تشخیص داده شد و با الگوبرداری از نمونه های موفق خارجی و قدری ایرانیزه کردن، رسانه ها یا سایت‌هایی به وجود اومدن که اطلاعات مفیدی در مورد هنر هشتم به مخاطب ارائه میکنن. در این مقاله از وبسایت یوبیت‌پلی، ۵ وبسایت برتر ایران که در حوزه بازی و سرگرمی فعالیت میکنن به شما معرفی شده.


۱- بازی سنتر

اولین سایتی که میخوایم به شما معرفی کنیم بازی سنتر هست. بازی سنتر به قول خودش قدیمی ترین سایت توی حوزه بازی در ایرانه و توی سایت معتبر متاکرتیک حق رای داره. کسری کریمی طار سردبیر و فاندر این سایته. محمد طالبیان هم که عضو تحرریه بازی سنتر هست پای ثابت و همیشگی بحث ها و ویدئوها با کسری کریمی بوده و یک پارتنر وفادار .بازی سنتر یکی از اولین سایتهایی بود که داستان بازی ها رو بصورت ویدئویی روایت کرد و در یوتیوب مخاطبانی رو تونست بدست بیاره.در حال حاضر فعالیت های این سایت به طرز نامشخصی کم شده.

۲- زومجی

سایت بعدی که میخوام بهتون معرفی کنم شاید در حال حاضر محبوب ترین وبسایت رسانه گیم و سرگرمی در ایران باشه. وبسایت زومجی یکی از شناخته شده ترین رسانه های ایران در زمینه بازی هست. آرش عیاری و نادر امرایی برای چند سال زوج بسیار دوست داشتنی در بخش های مختلف این سایت بودن و اجراهای بی نظیری داشتن، تا اینکه آرش در این اواخر از اونها جدا شد. البته زومجی مجریان دوست داشتنی زیادی مثل میثم و افشین پیروزی رو داره که هنوز میتونه برای مخاطبان جذاب باشه.این سایت یک تیم تقریبا ۵۰ نفره داره که بخش های مختلفی رو اداره میکنند و یکی از علت های اصلی موفقیت اونها کار تیمی هست. زومجی در توصیف خودش نوشته :

زومجی پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی سرگرمی است. زومجی آذر ماه ۹۳ شروع به کار کرد و به منبع اخبار دنیای سرگرمی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصولات مخصوص گیمینگ و مقالات تحلیلی تبدیل شد. زومجی مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.

۳- ویجیاتو

رده سوم در این لیست اختصاص داره به یک برند جدید ولی قدرتمند. احتمالا خیلی از شما سایت دیجیاتو رو میشناختید دیجیاتو اخبار تکنولوژی و گاهی گیم رو پوشش میداد این تیم به این نتیجه رسید که یک سایت مجزا برای سرگرمی و گیم داشته باشند. و از دل همین فکر، سایت ویجیاتو متولد شد. ویجیاتو در مورد خودش نوشته : ۱۱ خرداد ۹۸ میشه روزی که ویجیاتو به دنیا اومد. هدفمون اینه که هر نوع سرگرمی و تفریحی رو معرفی کنیم، در موردشون صحبت کنیم و کلی محتوای خفن برای اونایی که دوستمون دارن و مرتب می‌بیننمون بسازیم.

۴- گیمفا

گزینه بعدی در لیست ما سایت گیمفا هست که بیشتر افراد قدیمی و علاقه مند به گیم حتما یکبار به اون سر زدن، یکی از چیزهایی که من خودم به شخصه از گیمفا نقد داشتم صفحه اصلی شلوغ و پر تبلیغ اون هست که ممکنه در نگاه اول کاربر تازه وارد رو گیج کنه.
تیم گیمفا کارشون رو از آبان سال ۱۳۸۸ با انتشار یک مجله الکترونیکی شروع کردن و در اردیبهشت ماه همون سال تصمیم گرفت با همکاری جمعی از نویسندگان خودش و کسری نراقی وبسایت گیمفا رو تاسیس کنند، گیمفا با کش و قوس های فراوان و قطع همکاری برخی نویسندگانش حتی تا آستانه تعطیلی هم رفت ولی مجدد با جذب چند نیروی تازه و بخصوص دانیال نوروزی در سال ۹۰ کارش مجدد شکوفا شد و تونست جزو ۳ سایت برتر ویدئوگیم ایران بشه.البته نقطه عطف و رشد اونها به پوشش رویدادهای مهم بازی بخصوص E3 برمیگرده که باعث شد از رقباش سبقت بگیره.

۵- دنیای بازی

و اما آخرین گزینه در تاپ فایو ما مربوط به سایت دنیای بازی هست که خودش رو بیشتر شبیه یک مجله اینترنتی میدونه. دنیای بازی مدعیه که اولین رسانه و نشر رسمی بازی های ویدئویی در ایرانه و کارش رو با انتشار هفته نامه،کتاب های آموزشی مختص بازی شروع کرد. و در سال ۱۳۸۵ آغاز فعالیت سایت کلید خورد. مدیر این سایت مهدی هفته خانک و سردبیر اون رضا قرالو هست. توجه به اصالت ها در نقد وبررسی بازی‌ها و دیدگاه انتزاعی نویسندگان یکی از نقاط قوت این وبسایت هست.

چون نظرتون مهمه،شما هم یه سایت سرگرمی نام ببرید.

علی سالاری

View Comments

  • جای گیماتک توی این مطلب خالیه ،رسانه گیماتک یکی از بهترین سایت های بررسی بازی فارسیه

    • سلام محمد عزیز
      رسانه پیشنهادی شما بررسی میشه و اگر پارامترهای مد نظر ما رو داشت حتما در آپدیت‌های بعدی مقالات اون رو لحاظ میکنیم

Recent Posts

۶ نکته کلیدی اتصال دسته بازی به کامپیوتر + آموزش تصویری

فرض کنید با اشتیاق بالا میرید سمت کامپیوتر که کلی بازی کنید و جزو گیمرهایی…

1 ماه ago

راهنمای گیمفیکیشن و آموزش ساخت آن

مقدمهگیمیفیکیشن (Gamification) یک تکنیک خلاقانه است که از اِلمان‌ها و ایده‌های بازی‌های ویدئویی برای ترغیب…

2 ماه ago

رازهای رسیدن به درآمد دلاری پایدار و پیشرفته

با توجه به شرایط کنونی کشور ما و شرایط خاص اقتصادی، گویا درآمد ریالی دیگر…

6 ماه ago

کامل‌ترین راهنمای درآمد از بازی +۱۰راهکارعملی

دنیای بازی ها یکی از جذاب ترین و پرمخاطب ترین زمینه های هنری یا سمعی…

8 ماه ago

۵ سایت برتر دانلود بازی در ایران

احتمالا زمانی که این مقاله رو مطالعه می‌کنید،شما هم سری به سایت‌های دانلود بازی زدید.اگه…

1 سال ago

چک لیست،تنظیم و رفع ارورهای PSX

همونطور که احتمالا میدونید برای نصب بازی بر روی PS4 و PS5 نیاز به نرم…

2 سال ago